26 Kasım 2011 Cumartesi

O TATİL!


 

     Çok özel bir jürinin ve çok sevgili arkadaşım Ekin Anıl'ın eşliğinde girdim tez sınavıma. Geçtim. Çok mutluydum. Artık rahatlamaya ve aylardır hayalini kurduğumuz tatile gitmeye hazırdık. 27'inci haftamızın içerisindeydik ve karnım ağırlaşmadan, havalar da ısınmadan bu tatili tamamlamalıydık. Bodrum sevdalısı olmasak da, bu kez dinlenmek için Bodrum Torba'da gerçekten çok romantik bir mekan tercih ettik. Sessizlik, bol güneş ve biz harika vakit geçirdik. Çok iyi beslendik. Kendimize çok iyi baktık. Tatilin sonunda olacaklardan habersiz, epey eğlendik.

Bu tatilin bize hediyesi, o güne dek çok da hareketli olmayan minik oğlumuzun, güneşin de etkisi ile inanılmaz bir şekilde hareketlenmesi oldu. Karnım sürekli hareket halindeydi. Bolca kremlenip, sadece sabah ve akşam güneşine çıkmama, kireç gibi bir suratla dolaşmama rağmen koltuk altlarımda ve göğsümde lekeler olmuştu. Güneşlenirken karnımı sadece güneş kremleri ile korudum. Özel bir koruma yapmadım ama mümkün olduğunca direk güneşten kaçındım. Açık renk giysiler giydim. Bolca su ve sıvı içecek tükettim. Şekerden kaçındım, dondurmadan asla. Bolca dinlendim. Her yüzmemin ardından bikinimi değiştirdim. Oğluma tatilimiz süresince müzik dinlettim. Tahmin ettiklerinizden değil, aklıma ne gelirse. En sevdiklerimden... Klasik te, rock ta dinledi... (Müzik ile ilgili daha sonra ayrı bir yazı yazacağım.)

Hamile arkadaşlarıma tatil planları ile ilgili önerebileceğim en önemli şey, tatile havalar sıcaklaşmadan çıkmaları olacaktır çünkü hamileyken metabolizmanıza inanamıyorsunuz.  Güneşten ve aşırı nemden uzak durun. Su kaybetmemek hamileler için çok tehlikeli. Tabii güneşin bir de lekeleme riski var ki, hamilelik ve doğum sonrası depresif halinize büyük katkıda bulunabilir. Aman dikkat!!

Bu vesileyle, hamile bir kadının yaz tatili için olmazsa olmazlarını yazayım;
  • Nereye giderseniz gidin, gece üşümemek için çorap, (ayaklar o bedenin bir parçası değil sanki...)
  • Bol, serin tutan ve vücudunuzun büyük bir kısmını güneşten koruyan giysiler,
  • Geniş şapkalar,
  • İçeriğini dikkat ile incelediğiniz güneş kremleri, (benim günlük tercihim; La Roche-Posay)
  • Cilt kurulukları için doğal yağlar, (çok memnunum; Melvita)
  • Bol miktarda bikini & mayo, (mutlaka bir beden büyük bir tane bulundurun -çok kilonuz yoksa hamile mayosu & bikinizi almanızı önermem)
  • Rahat terlikler, (daima; Birkenstock)
  • Çatlak-patlak kreminiz, (ben bir tek onun kokusuna dayanabildim;Bella Bee)
  • Dudaklarınız için nemlendirici, (favorim; Blistex)
  • Gece gezmeleri için ceketler & hırkalar,
  • Hamile iç çamaşırları (bir haftada ne kadar büyüyeceğinizi tahmin edemezsiniz),
  • Vitaminleriniz

ve bir kadının bulundurması gereken diğer her şey.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder