9 Ağustos 2013 Cuma

SÜRPRİZ BİR DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ






Planlı biri olmanız son dakika işlerini de sevmeyeceğiniz anlamına gelmemeli, hayat sürprizler ile dolu :)



Oğlumun 1 yaş partisi, hayatımda hiç heyecanlanmadığım kadar heyecanlandığım bir doğum günü partisi olmuştu. Bu yıl doğum günü bayram öncesine denk geliyordu. Herkes tatile gidecekti, biz de hazır Sapanca ziyareti planlıyorken, bu kez aile arasında yapalım, Sapanca'daki güzel bahçeleri değerlendirelim dedik. Küçük yerde bu tür operasyonları yapmak, zahmetsiz olabiliyor. Mesela; aşırı güzel bir pasta bulmanız mümkün olamıyor, siz de çok düşünmek zorunda kalmıyorsunuz :)


Doğum tarihinden 1 gün önce, oğlumun arkadaşları ile balkondan konuştuğunu fark ettim. Birbirlerini eve davet ediyorlar, hal hatır soruyorlardı resmen. Anneler olarak, bu konuşmaların içerikleri bizi çok eğlendirdi, mutlu etti. Muhabbetleri ön balkondan da devam edince, arkadaşlarının annesine yarın oğlumun doğum günü bize gelmek ister misiniz diye sormayı akıl edebildim. Onlar da sevindiler çünkü 4 yıldır komşuyduk ama ilk kez bir araya gelecektik. 5 dakika sonra oğlumun park arkadaşı ve oğlumun bakımına yardım eden, çok sevdiği ablasının oğlu da davet edilmişti. Bu bir erkekler buluşması oluyordu ama evimizin salonuna sanırım başka çocuk sığdırmanın yolu yoktu. Hemen bir plan yaptım, evde pasta malzemelerim vardı. Pandispanya için;



  • 5 fincan un,
  • 5 fincan şeker,
  • 5 yumurta,
  • 1 paket vanilya,
  • 1 paket kabartma tozu karıştırılıp pişirildi. 



En sevdiğimizden, süt deposu, şeker ilavesiz, az çikolatalı pasta kreması özenle hazırlandı. Pasta çikolata ile kaplandı. Basitçe süslendi ve dolaba kaldırıldı. Partinin en önemli kısmı hazırdı. Ertesi gün kimseyi yormamak için (annem içli köfte falan yapmaya kalkabilirdi) milföy hamurları da aldım, instagramda takip ettiğim bir anneden görüp öğrendiğim gül şeklindeki (şekilleri berbat oldu çünkü boylarını uzun tutmuşum :)) böreklerden, kalıp ile kestiğim şekilli mini böreklerden yaptım. 10 dakika falan sürdü minilerin pişmesi.



Benim sevgili halam çocukluğumdan beri olduğu gibi yine imdadıma yetişti. Annem bizimkini oyalarken, biz de halamla misafirlerimize hediyeler almaya gittik. Çocukların tamamına benim de çok beğendiğim boya kalemlerinden aldık.

Partinin konsepti için ise benim normalde de ara sıra ziyaret etmeyi sevdiğim, standart konseptleri olan ama acil durumlarda çok işe yarayan parti malzemecim devreye girdi. Adresini merak eden ile paylaşabilirim. İçlerinden Korsan konseptini seçip mini partimize yetecek ve onu renklendirecek kadar malzeme aldık. 



  • 1 konsept masa örtüsü,
  • 6'lı korsan bardak,
  • 6'lı korsan tabak,
  • Korsan peçete,
  • Korsan kukuleta,
  • Bir adet korsan şapka (doğum günü çocuğuna),
  • "Happy Birthday" yazabildiğiniz mumlar,
  • 1 paket kırmızı balon (kırmızı hakimiyeti söz konusu idi),
  • 1 adet Happy Birthday yazılı afiş satın aldık. (Tamamı 50-100 Tl arası),



Ertesi gün saat 10:00 gibi hazırlıklara başladık, 12:00 de her şey tamamdı. Maksadımız salondaki tüm koltukları duvarlara yaklaştırıp, tv vs ne varsa kaldırıp, bir parti odası yaratmaktı. Salonun ortasında 5 çocuğa yetecek bir alan elde ettik. Tv sehpasını masaya dönüştürdük. Böylece boylarına uygun bir masamız oldu. Sehpanın arkasındaki duvara afişi astık. Bolonları şişirip, muhtelif yerlere yerleştirdik. Birazdan sayacağım malzemelerin bir kısmı ile oldukça karışık olan ve düzenlemeye zamanımız olmayan kütüphanemizi kapladık. Kalanları örtü gibi serip yere yapıştırdık, sandalye minderlerini etrafına dizdik, ve resim kağıtlarını üzerine koyduk. 






Çocukken, aktivitesiz, sadece oradan oraya koşturulan bir doğum günü patisi benim için asla parti değildi, sıkılırdım. Çocukların palyaçolar, yüksek sesli müzik ve keşmekeş ortamlarda pek de memnun olmadıklarını Gymboree ve muadili maceralarımızdan da biliyorum. Bu yüzden müzik olarak klasik müzik seçtiğim, resimler yaptığımız, toplar ve balonlarla oynadığımız, 2, max 3 saatlik bir mini parti olmasını istedik. Müziği çok alçak sesle dinledik, bir süre sonra da tamamen kapattık.






Aktivitelerimiz için:
  • Parmak boyası ve akrilik boya
  • 6 tane büyük boy saman rengi kağıt, 
  • 4 tane büyük boy kaliteli resim kağıdı
  • Büyük boy çocuklar için üretilmiş tutkal (evde vardı)
  • 5 adet kaliteli resim fırçası
  • Süngerler
  • Tebeşir (vazgeçilmezim)
  • Allık fırçaları 
  • Hepsi için birer takım kuruboya
  • Çocuklar için zararlı olabilecek maddeleri içermeyen yüz boyaları
  • ve 50 adet havuz topunu koltukların arkasına sakladım. 
Yeri geldikçe çıkaracak, onları yormayacak, kimsenin ağlamadığı bir parti olmasını sağlayacaktım. Bir program hazırladım ve görebilecekleri bir yere astım. Çocuklardan biri 4 yaşındaydı. O bakarken diğerlerinin de dikkatini çekmesini planladım ama açıkçası bakıp bakmadıklarını takip edemedim. En azından benim karmaşa esnasında sıralamayı unutmama engel oldu, faydalı bir girişim diyebilirim :)



Nihayetinde tüm evi, parkeleri boyadığımız :) ama çok eğlendiğimiz, son dereceke özgür olmalarına rağmen sonrasında hiç bir yerde tek boya izinin dahi kalmadığı, çocukların çok mutlu olduğu, yazdığım her aktiviteyi yaptığımız, tam tadında bıraktığımız bir parti oldu. Tüm çocuklar gerçekten çok mutlulardı. Birbirlerini tanıdılar. Mesela; topa bir gün öncekinden çok daha iyi vuruyordu artık oğlum, kendinden bir kaç ay büyük, yetenekli arkadaşı Kaan sayesinde. Kaan iyi bir futbolcu adayı olabilir.




Size fotoğraflarla mini & ani partimizi ve malzeme listemizi sunduğum bir yazı yazdım. Belki bu listeden de faydalanırsınız ama benim asıl amacım, sizinle yaşadığım deneyimi paylaşmaktı. Bu parti ile çocukların rengarenk şekilleri olan bir pasta yerine siyah beyaz bir pasta ile de ne kadar mutlu olabildiklerine, tek renk balonların rengarenk balonlardan hiç bir farkı olmayacağına, özgür bırakıldıklarında her birinin nasıl da birer usta ressama dönüştüğüne, farklı yaş gruplarının uygun ortam sağlandığında gayet iyi anlaşabileceklerine, partinin konseptinin bu yaştaki çocukların umurunda bile olmadığına, sadece oyunlar ile ilgilendiklerine, klasik müziğin de onları çok mutlu edebildiğine şahit oldum. Bir başkası çok daha farklı çıkarımlar da yapabilirdi. Özetle partimizde aksiyon hiç bitmedi. Yorulduk ama inanın değdi.    

Küçük bir not: Bir önceki yılın parti malzemelerini sakın atmayın, gerçekten işe yarıyor.
 
Benden bir not daha, sürprizleri sevmek bana 30 yaşın bir armağanı oldu. Henüz 30 değilseniz, siz beklemek zorunda değilsiniz :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder